Създай блог, който читателите ще обикнат (Част 1)

Posted on Posted in Блог

В днешната ни статия решихме да Ви запознаем стъпка по стъпка с триковете за създаване на блог, в който Вашите почитатели ще се влюбят.

№1. Таргетиране на аудитория

Блогът е отлична възможност да предадеш своето послание на аудиторията, която не успяваш да достигнеш чрез другите комуникационни канали на своята организация. От друга страна успяваш да въвлечеш в бранда и хората, които вече го разпознават. Не забравяй, че блогът трябва да задоволява потребностите и на двата типа аудитория. Поддържай го редовно и се стреми да пишеш материали, които да носят конкретни ползи.

За да таргетираш успешно своята аудитория си задай следните въпроси:

  • Към коя възрастова група се стремиш?
  • Къде живеят хората, които искаш да достигнеш със своите публикации?
  • Какъв е техният начин на живот?
  • Какви са техните предпочитания/хобита?

Това са само част от въпросите, на които трябва да си отговориш, за да започнеш с таргетирането на своята аудитория. А когато нещата вече ти се изяснят, трябва да решиш какво ще е съдържанието на твоя блог.

Бърз съвет: Не е препоръчително да е конкретно за теб или твоя бранд. Можеш да промотираш продуктите си индиректно, но директният подход тип: „Виж, изпробвай, купи само сега“ вече не работи.

№2 Избирай правилните теми

Не е лесно да решиш на кои точно теми да заложиш. Най-добрият съвет, който можем да ти дадем е да се поставиш в обувките на собствената си аудитория. Замисли се какво ги интересува, какво биха били прочели с удоволствие. Измисли няколко теми и направи малко маркетингово проучване като попиташ хората около себе си. Потърси какво споделят те в социалните мрежи и направи съответните изводи.

Съвет: Ако притежаваш фитнес клуб – не занимавай хората с големината на залата, най-новите уреди и добавките, които продаваш. Предполага се, че тази информация ще влезе във фирмения сайт на твоя бизнес. Вместо това заложи на материали за здравословно хранене, практически тренировки за различните групи мускули или провокирай аудиторията с различни анкети или игри.

№3 Направи собствено проучване

След като вече си избрал темите, върху които ще пишеш – провери информацията внимателно. Един източник никога не е достатъчен. И въпреки че в някои сфери процентите се менят с часове, важно е да се доверяваш винаги на проверени и сигурни източници.

Според статистиката:

  • Малките фирми, които имат собствени блогове, генерират с 126% заглавия;
  • Интересното съдържание е една от трите водещи причини, поради които хората се абонират за даден бранд в социалните мрежи;
  • 81% от хората се доверяват на съдържанието, което пише в блоговете;

Смееш ли да подведеш тези 81%?

№4 Направи публикационен календар

Повечето блогове стартират ударно, но скоро се губят в морето от информация. Затова е от изключителна важност да решиш колко често ще публикуваш в своя блог. Публикуването на един или два материала не е всичко, трябва да обърнеш внимание и на коментарите под тях и да отделиш време да отговориш персонално на всеки един.

Съвет: Ако в даден момент прецениш, че нямаш достатъчно време за поддържането на блог, то тогава е добре да се ориентираш към наемането на копирайтър, който да го движи вместо теб.

№5 Направи блога си наслада за очите

Вярно е, че съдържанието е основополагаща част на един блог, но не подценявай и визуалното съдържание. Вмъквай качествени изображения, gif-анимации или видеоклипове. Те са тези, които ще привлекат първоначално твоята аудитория.

Съвет: Една снимка на вкусна баница е много по-привлекателна, отколкото само рецептата й, нали?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *