Кога е най-подходящото време да изпратим материал до медиите?

Posted on Posted in Блог

Денят е петък около 3 часа следобед, а Вие най-накрая завършвате материала за пресата, върху който работите цяла седмица.

Новината е от изключителна важност за Вашата компания, но сте наясно, че шансът журналистите да погледнат своя имейл в петък следобед клони към нула.

И тук идва въпросът какво да правите в тази ситуация?

Отговорите са различни. Едни ще започнат да спорят за конкретен ден и час, други за съдържанието на пресанонса, трети пък ще отрекат, че има такова чудо като „перфектния момент“.

За Вас събрахме отговорите на три от водещите комуникационни агенции в Америка, а именно: SpotlightPR, Journalistics и BusinessWired.

Според SpotlightPR най-точното време за изпращане на материал до медиите е между вторник и четвъртък. Причината е проста, входящата кутия на журналистите в понеделник е пълна и шанса да прегледат Вашия имейл е малък. В края на работната седмица всеки гледа да завърши нещата, за които по една или друга причина, не е останало време. Специалистите съветват да използвате промеждутъка вторник-четвъртък и да изпратите своя имейл възможно най-рано през деня.

Journalistics не се обвързват с конкретен тайминг, а съветват да проучите кога желаните от Вас медии отделят време за преглеждане на пресрелийзите. Не забравяйте и, че ако гоните краен срок за публикуване на съобщението, това трябва да бъде ясно отбелязано в имейла.

Проучване направено от BusinessWired межу 100 специалисти в PR-бранша доказва теорията на SpotlightPR, че най-доброто време за изпращане на материали до медиите е между вторник и четвъртък, за препоръчване, рано сутринта.

А сега да се върнем на първоначалния въпрос: дали да изпратим пресанонса в петък следобяд?

Ако информацията в релийза може да изчака до вторник сутрин, то нашият съвет е да изчакате. Ако обаче е наложително да се публикува веднага – изпратете имейла и по възможност се свържете с някои от журналистите, за да може да придвижите нещата по-бързо. Не забравяйте да сложите заглавие, което да хване окото. И не се притеснявайте, ако информацията не бъде публикувана. Продължавайте да опитвате с различни материали и истории – точно това е начинът да създадете контакт с журналистите от дадена медия и в последствие те да разчитат на Вас като сигурен източник.

Споделете ни какво мислите по въпроса? Сблъсквали ли сте се с подобни ситуации?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *