Създай блог, който читателите ще обикнат (Част 2)

Posted on Posted in Блог

Ако тепърва си решил да стартираш блог, е попаднал си на точното място. В първата част на статията стана ясно колко е важна тематиката и таргетирането на аудиторията, ако си я пропуснал, можеш да я намериш тук. А сега продължаваме с още няколко трика, които да доразвият вече постигнатото.

№6. Направи търсачките първи приятели на твоя блог.

Вече знаеш за какво пишеш, както и кога е най-подходящото време за пост. Едновременно с тези важни неща е време да обърнеш внимание и на търсачките и как се отразява твоя сайт в тях. Ето няколко съвета какво да правиш и съответно избягваш, за да се котираш по-добре в интернет пространството.

Плюсове:

  • Избирай подходящо заглавие и описание за всеки пост;
  • Не подминавай полето с ключови думи;
  • Промотирай своите постове в социалните мрежи

Минуси:

  • Недей да претупваш поста си с ключови думи, всяка втора дума от статията ти НЕ е ключова дума;
  • Използваш дълги и често безсмислени заглавия само и само да включиш всички ключови думи в тях – грешен подход;
  • Споделяш линк към своята статия в социалните мрежи без да добавиш кратко описание;

Много е важно да включваш мета-описание и мета-тагове към всяка една статия. Това са едни от стъпките, които са от изключително значение за твоя блог. Не ги подминавай.

№7. Експериментирай с ключови думи.

Запомни чрез своя блог можеш да достигнеш до аудитория, която до сега не ти е била приоритетна, така че използването на различни ключови думи може да допринесе за това. Казано иначе разшири обхвата на търсене с използването на нови за твоя речник ключови думи.

№8. Обмисли да станеш гостуващ блогър.

Веднъж щом овладееш магията на писането, можеш да я насочиш в съвсем различна посока. Свържи се с други сайтове и проучи възможността да пишеш за тях. Дори и да не е свързано със заплащане, така разширяваш своята аудитория, а и е добър вариант за реклама на своя собствен блог.

№9. Накарай своите читатели да се чувстват оценени.

Блогът е чудесна алтернатива за изграждане на връзка със своите потребители. В него можеш да получаваш обратна връзка, да отговаряш на въпроси и дори да превърнеш своите почитатели в посланиците на своята марка.

№10. Важността на CTA-бутоните

От психологична гледна точка може да се спори много дали CTA-бутоните (call-to-action) карат един блог да изглежда евтин. Потенциалният купувач може да харесва съдържанието, което се комуникира, но да се отблъсне, когато статията завърши с бутон „Купи сега“.

Ето защо трябва да се подхожда внимателно.

Вместо да се опитваш директно да продадеш продукта или услугата, може да изпробваш алтернативен начин. Например: „Нуждаете се от маркетинг помощ? Ние сме на Вашите услуги по всяко време“ звучи по-добре от „Ние сме маркетингови професионалисти. Обадете ни се сега“.

В тази статия се опитах да събера едни от най-ценните съвети за създаване на блог, който читателите ще обикнат. Ще се радвам, ако и Вие споделите своите трикове в коментарите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *